header foto header foto header foto header foto header foto header foto header foto
 
Algemeen

NIEUWSBRIEF MAART

Nieuws afbeelding 13-3-2011

NIEUWSBRIEF HCRB

 

Beste leden,

 

De winterstop zit er bijna op, tijd om de velden weer op te gaan! In de afgelopen maanden heeft het bestuur zich onder andere gebogen over de reorganisatie van de bar(bezetting), activiteiten voor de tweede helft van het seizoen en de financien. In deze nieuwsbrief lichten we deze onderwerpen wat verder toe.

 

Resultaten midwintercompetitie en zaalhockey

Tijdens de winterstop van de normale veldcompetitie werd door verschillende teams meegedaan aan de Midwintercompetitie of de Zaalcompetitie. Bij de Midwintercompetitie werd Meisjes C1 kampioen in haar afdeling, bij de Zaalcompetitie was er ook een kampioen en wel Jongens A1
Namens Bestuur en Elftalcommissie van harte gefeliciteerd!

 

Reorganisatie bar

Om de service aan de leden te verbeteren hebben we het organisatiemodel veranderd. Voortaan wordt de bar op zaterdag geleid door een groep 'supervisors'. Zij openen en sluiten de bar, werken de bardiensten in en zorgen ervoor dat 'alles loopt'.

 

Verlenging bardienst
Vanaf maart zullen de bardiensten verlengd worden naar 3 uur. Belangrijkste reden hiervoor is dat er dan minder mensen per dag ingewerkt hoeven worden waardoor de kwaliteit van de dienstverlening verbetert. Bijkomende voordelen zijn dat we hiermee de bardiensten in Bodegraven en Reeuwijk gelijk trekken èn dat u minder vaak wordt opgesteld!
 
Afkopen bardienst
Hoewel het voor de meeste leden/ouders geen probleem is om een bardienst te draaien, wordt vanaf maart 2011 de mogelijkheid geboden om een bardienst af te kopen. De prijs hiervoor bedraagt 20 euro. Dit bedrag moet in cash worden betaald aan de dienstdoende supervisor. De supervisor draagt dit bedrag weer over aan een jeugdlid dat betaald achter de bar gaat staan.Er hebben zich inmiddels een aantal jeugdleden aangemeld voor dit baantje. Deze groep wordt voortaan aangeduid met de term 'mobiele eenheid'.

 

Financien

De afgelopen tijd heeft het bestuur extra aandacht besteed aan de financien van de club. Onze belangrijkste inkomsten bestaan uit de contributies van de leden. Hiervan wordt een groot deel van de kosten gedekt. Gelukkig betaalt het merendeel van de leden haar contributie binnen de daarvoor gestelde termijn. Er is echter een aantal leden, dat ondanks herhaalde verzoeken, haar contributie niet betaalt. Dit betekent dat hun lidmaatschap op dit moment gefinancierd wordt door de betalende leden. Het gaat om een bedrag van bijna 10.000 euro. Op dinsdag 2 maart heeft het bestuur besloten de niet-betalende leden per direct te schorsen. Dit betekent dat zij niet meer toegelaten worden tot de trainingen en geen wedstrijden mogen spelen, totdat de contributie betaald is. Deze consequentie is eerder via de mail in het vooruitzicht gesteld. Het bestuur hoopt dat de contributies alsnog per omgaande betaald worden en dat deze stap in de toekomst niet meer gezet hoeft te worden.

 

Communicatie
Het administratief systeem waarmee wij als hockeyclub werken, LISA, laat de mogelijkheid toe een 2e mailadres in te voeren. Vooral voor jeugdleden geeft dit de mogelijkheid ook ouders / verzorgers gelijktijdig te kunnen informeren over allerlei hockeyzaken. Als bestuur zijn wij van het gebruik van een 2e mailadres een voorstander, aangezien dit de interne communicatie bevordert. Wij roepen dan ook alle leden/ouders/verzorgers op dit 2e mailadres door te geven: [email protected]

 

Activiteitenkalender

Tot het einde van het seizoen staan de volgende activiteiten op de agenda:

12 maart: Vrijwilligersdiner

6 april:  Margriet Lente Toernooi (Jongste Jeugd)

april: Filmavond (C jeugd). Het jeugdbestuur maakt de precieze datum nog bekend.

april: Jeugdfeest 16+. Het jeugdbestuur maakt de precieze datum nog bekend.

21 mei: Jongste Jeugd Dag

28 mei: Afsluiting seizoen met clinic voor jeugdteams (D11-A1)

31 mei: Algemene Ledenvergadering

1 juni: bekendmaking voorlopige teamindeling seizoen 2011-2012

juni: trainingen in teamsamenstelling seizoen 2011-2012

 

Omdat de weekenden tot einde seizoen vol zitten met activiteiten en vakanties, hebben we besloten het familietoernooi aan het begin van het nieuwe seizoen te organiseren. U hoort hier in augustus meer over!

 

Toernooien

Op de website staan uitnodigingen voor toernooien. Teams die hieraan mee willen doen, kunnen dat zelf regelen.

 

Vacatures

Bestuur: bestuurslid bar & evenenmenten (meer informatie: Lejo Bekker via [email protected])

Scheidsrechtercommissie: indeling scheidsrechters zaterdag / begeleiding jonge scheidsrechters (meer informatie: Jan Sipkes via [email protected])

 

Het bestuur wenst alle leden veel plezier en succes in de tweede helft van de competitie.

Agenda

Nog geen agenda punten.
Afgelaste Wedstrijden
Totaal: 0 thuiswedstrijd(en) en 0 uitwedstrijd(en) afgelast