NIEUWSBRIEF MAART

NIEUWSBRIEF HCRB
Beste
leden,
De
winterstop zit er bijna op, tijd om de velden weer op te gaan! In de afgelopen
maanden heeft het bestuur zich onder andere gebogen over de reorganisatie van
de bar(bezetting), activiteiten voor de tweede helft van het seizoen en de
financien. In deze nieuwsbrief lichten we deze onderwerpen wat verder toe.
Resultaten midwintercompetitie en zaalhockey
Tijdens
de winterstop van de normale veldcompetitie werd door verschillende teams
meegedaan aan de Midwintercompetitie of de Zaalcompetitie. Bij de Midwintercompetitie
werd
Meisjes C1 kampioen in haar afdeling, bij de Zaalcompetitie was er
ook een
kampioen en wel Jongens A1.
Namens Bestuur en Elftalcommissie van harte gefeliciteerd!
Reorganisatie bar
Om
de service aan de leden te verbeteren hebben we het organisatiemodel veranderd.
Voortaan wordt de bar op zaterdag geleid door een groep 'supervisors'. Zij
openen en sluiten de bar, werken de bardiensten in en zorgen ervoor dat 'alles
loopt'.
Verlenging bardienst
Vanaf maart
zullen de bardiensten verlengd worden naar 3 uur. Belangrijkste reden hiervoor
is dat er dan minder mensen per dag ingewerkt hoeven worden waardoor de
kwaliteit van de dienstverlening verbetert. Bijkomende voordelen zijn dat we
hiermee de bardiensten in Bodegraven en Reeuwijk gelijk trekken èn dat u minder
vaak wordt opgesteld!
Afkopen bardienst
Hoewel het voor de meeste leden/ouders geen probleem is om een
bardienst te draaien, wordt vanaf maart 2011 de mogelijkheid geboden om een
bardienst af te kopen. De prijs hiervoor bedraagt 20 euro. Dit bedrag moet in
cash worden betaald aan de dienstdoende supervisor. De supervisor draagt dit
bedrag weer over aan een jeugdlid dat betaald achter de bar gaat staan.Er
hebben zich inmiddels een aantal jeugdleden aangemeld voor dit baantje. Deze groep
wordt voortaan aangeduid met de term 'mobiele eenheid'.
Financien
De
afgelopen tijd heeft het bestuur extra aandacht besteed aan de financien van de
club. Onze belangrijkste inkomsten bestaan uit de contributies van de leden.
Hiervan wordt een groot deel van de kosten gedekt. Gelukkig betaalt het
merendeel van de leden haar contributie binnen de daarvoor gestelde termijn. Er
is echter een aantal leden, dat ondanks herhaalde verzoeken, haar contributie
niet betaalt. Dit betekent dat hun lidmaatschap op dit moment gefinancierd
wordt door de betalende leden. Het gaat om een bedrag van bijna 10.000 euro. Op
dinsdag 2 maart heeft het bestuur besloten de niet-betalende leden per direct
te schorsen. Dit betekent dat zij niet meer toegelaten worden tot de trainingen
en geen wedstrijden mogen spelen, totdat de contributie betaald is. Deze
consequentie is eerder via de mail in het vooruitzicht gesteld. Het bestuur
hoopt dat de contributies alsnog per omgaande betaald worden en dat deze stap
in de toekomst niet meer gezet hoeft te worden.
Communicatie
Het administratief
systeem waarmee wij als hockeyclub werken, LISA, laat de mogelijkheid toe een 2e
mailadres in te voeren. Vooral voor jeugdleden geeft dit de mogelijkheid ook
ouders / verzorgers gelijktijdig te kunnen informeren over allerlei
hockeyzaken. Als bestuur zijn wij van het gebruik van een 2e
mailadres een voorstander, aangezien dit de interne communicatie bevordert. Wij
roepen dan ook alle leden/ouders/verzorgers op dit 2e mailadres door
te geven:
[email protected]
Activiteitenkalender
Tot het einde van het seizoen staan de volgende activiteiten op de
agenda:
12
maart: Vrijwilligersdiner
6
april: Margriet Lente Toernooi (Jongste Jeugd)
april:
Filmavond (C jeugd). Het jeugdbestuur maakt de precieze datum nog bekend.
april:
Jeugdfeest 16+. Het jeugdbestuur maakt de precieze datum nog bekend.
21
mei: Jongste Jeugd Dag
28
mei: Afsluiting seizoen met clinic voor jeugdteams (D11-A1)
31
mei: Algemene Ledenvergadering
1
juni: bekendmaking voorlopige teamindeling seizoen 2011-2012
juni:
trainingen in teamsamenstelling seizoen 2011-2012
Omdat
de weekenden tot einde seizoen vol zitten met activiteiten en vakanties, hebben
we besloten het familietoernooi aan het begin van het nieuwe seizoen te
organiseren. U hoort hier in augustus meer over!
Toernooien
Op
de website staan uitnodigingen voor toernooien. Teams die hieraan mee willen
doen, kunnen dat zelf regelen.
Vacatures
Bestuur:
bestuurslid bar & evenenmenten (meer informatie: Lejo Bekker via [email protected])
Scheidsrechtercommissie:
indeling scheidsrechters zaterdag / begeleiding jonge scheidsrechters (meer
informatie: Jan Sipkes via [email protected])
Het
bestuur wenst alle leden veel plezier en succes in de tweede helft van de
competitie.